۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
کد خبر: 884043

وعده نابودی اسرائیل محقق خواهد شد؟

مجید صفاتاج، کارشناس مسائل فلسطین

زمانی بود که خانم گلدا مئیر یکی از ۲۴ امضاکننده منشور استقلال اسرائیل و نخستین سفیر زن صهیونیست‌ها در اتحاد جماهیر شوروی ادعا می‌کرد ملت فلسطین نابود خواهد شد اما انقلاب اسلامی روح جدید به کالبد نیمه‌جان مردم مسلمان منطقه دمید.

امروز شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی از داخل و خارج مسیر اضمحلال و نابودی را طی می‌کند. اینکه نظرسنجی‌های انجام شده از مردم فلسطین استقبال بالای ۷۰درصدی از مقاومت مسلحانه تا اخراج صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد ثمره الهام گرفتن از مقاومت ملت ایران است.

وقتی که شیعیان لبنان در سال ۶۱ مقابل صهیونیست‌ها ایستادند و آن‌ها را از جنوب لبنان اخراج کردند، به تعبیر رابین رایت، خبرنگار فرانسوی وقتی از جوانان مقاومت لبنان پرسیدند شما چه کسانی هستید گفتند: ما مبارزان خمینی(ره) هستیم. اینجا بود که برای نخستین بار افسانه دروغ شکست‌ناپذیری اسرائیلی‌ها در افکار اعراب و منطقه از مقاومت لبنان شروع شد و زمینه‌ساز قیام اول ملت فلسطین در سال ۱۹۸۷ شد و پس از آن شاهد انتفاضه دوم بودیم و صهیونیست‌ها هم به معاهداتی نظیر اسلو با تشکیلات خودگردان پایبند نبودند.

با وجود این با خروج رژیم صیهونیستی از نوار غزه پایگاه‌های مقاومت در قالب گردان‌های مختلف حماس و جهاد سازمان یافت، آموزش دیدند و مجهز شدند و عملاً خواب صهیونیست‌ها را گرفتند. نقطه اوج دشمن صهیونیست تا سال ۱۹۸۲ بود از این تاریخ در سراشیبی عقب‌نشینی از لبنان و غزه افتاد و محور مقاومت تقویت شد.  

در سال ۲۰۰۵ توطئه خروج ارتش سوریه از لبنان و پس از آن آغاز جنگ ۳۳روزه که برای قطع کردن بازوان مقاومت و سرکوب حزب‌الله لبنان توسط غرب و اسرائیل برای تحقق طرح خاورمیانه جدید اجرا شد شکست خورد. پیش از سال ۲۰۰۰ هم تئوری حمله مستقیم به ایران را در سر داشتند اما به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با ایران بجنگند و سرنوشت جنگ قابل پیش‌بینی نیست.

با همین تحلیل غلط به سراغ محاصره ایران از طریق حمله به عراق و افغانستان رفتند اما مقاومت اسلامی عراق از یک سو و سختی جمعیت و سرزمین افغانستان آن‌ها را به چالش کشید که آنجا هم شکست خوردند. در سال ۲۰۰۸ ارتش صهیونیستی که در نبرد با چهار ارتش عربی فقط از مصر ۴هزار اسیر گرفته بود، در جنگ ۲۲روزه غزه شکست خورد.

در سال ۲۰۱۰  در جنگ ۱۱روزه و در سال ۲۰۱۴ در جنگ ۵۱روزه حمله به فلسطین هم شکست خوردند. اخیراً هم مقاومت با تجهیزات موشکی و پهپادی شگفتی‌آفرین شد و قدرت بازدارندگی مقاومت اسلامی فلسطین را به رخ همه کشید.

این‌ها برکات فرمان رهبر انقلاب برای مسلح‌سازی کرانه باختری و نوار غزه است که شاهد تشکیل کارگاه‌های صنایع دفاع مقاومت در فلسطین هستیم.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ دست به تجاوزگری و توسعه‌طلبی زد اما در سال ۱۹۸۷ توسط فلسطینی‌ها شکست خورد و سراشیبی سقوط در ۴۰ سال دوم عمرش را تجربه می‌کند.

شواهد برای نابودی اسرائیل روشن است مثلاً موج مهاجرت معکوس پس از نبردهای اخیر جهاد اسلامی با ارتش متجاوز اسرائیل تشدید شده و این ممانعت صهیونیست‌هاست که جمعیت را نگه داشته است.

اعتراض‌های فراگیر به تبعیض نژادی و سیاست‌های نتانیاهو ثمره تناقض و تعارضی است که ریشه آن در کوچاندن اقشار ناهمگون یهودی به سرزمین‌های اشغالی است.

رجزخوانی صهیونیست‌ها علیه ایران هم بخشی از عملیات روانیشان برای حفظ انسجام درونی آن‌هاست اما این شکننده است. غزه کاملاً مسلح شده و در همه نقاط فلسطین شاهد رشد مقاومت هستیم.

سرعت فروپاشی صهیونیست‌ها مثل یک گلوله برفی است که در این سال‌ها از ارتفاعات به پایین پرت شده و فراگیرتر هم می‌شود.

غرب و آمریکا هم نمی‌خواهند اسرائیل را گردن بگیرند و شاهد اختلاف نظر آمریکا و اروپایی‌ها نسبت به ضجه‌ زدن صهیونیست‌ها هستیم. رهبر انقلاب فرمودند اشغالگران قدس ۲۵ سال آینده را نخواهند دید و این مسئله مهم در تاریخ ۸۰سالگی محقق خواهد شد و اسرائیل با این جغرافیای موجود در کره خاکی باقی نخواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.